top of page

עכשיו תורך

עודכן: 20 במאי 2018

לא נעים להודות אבל כולנו מחכים לרגע שהילדים היקרים יצמיחו כנפיים ויפרחו מהקן, ונשאר עם בית ריק והמון חדרים שרק מחכים לעבור מיתוג מחדש.


כחלק מעיצוב מחדש בבית זוג שילדיו הבוגרים נישאו ועזבו את הקן התבקשתי לשנות ייעוד אחד החדרים ולהפכו ל"חדר נכדים".

תכנון שאר החדרים זרם, והגענו דיי מהר לתכניות שאהבנו.

ורק את החדר הזה לא הצלחנו להגדיר.

זה היה חדר שבעברו כבר עבר שיפוץ בגלגולו הקודם. ארוך וצר, בעיצובו המובחר של הקבלן שביצע את העבודה (מעצב דגול הוא לא).

החדר מתחיל כחדר מגורים חשוך בחלקו גג משופע, ממשיך כחדר כביסה ושרות מודגש ומואר מאוד, עם תקרה מוגבהת וחלונות תקרה, ומסתיים בתוספת של ממ"ד / משרד בקצהו.

החדר, שהיה אמור לארח את הנכדים כשבאים לבקר, שימש בפועל כמחסן, חדר כביסה, וחדר אורחים שאף אחד לא הסכים לשהות בו יותר מדקות ספורות.

בקיצור, הבנתם מול מה עמדנו.

זרקתי רעיונות למיתוג החדר מחדש לחלל האוויר, אבל אף אחד מהם לא "נדבק", לא הייתה התלהבות. הרגשתי שהם מנסים לומר לי משהו, אך גם הם לא ממש ידעו מה. בהברקה של רגע פניתי לאישה, מקסימה ויצירתית מאוד, שמשקיעה שעות רבות ביום בתחביביה: תפירה, ציור, תכשיטנות וכד' והעליתי את הרעיון ליצור "חדר תחביבים ואמנויות" עבורה.

מכירים את הרגע הזה בסרטים מצוירים, שבו רואים את כל החלקים נופלים ומסתדרים בדיוק במקום הנכון?

זו בדיוק הייתה התחושה.

מכאן הכל זרם באופן טבעי ונינוח: הגדרת הצרכים המדויקים, תכנון החדר, פתיחנו חלונות בגג המשופע להכנסת אור טבעי, לאזור המגורים,

מסיבות שלהם היה חשוב לבעלי הבית להשאיר את מכונת הכביסה בקצה החדר. החלטנו להפוך את הלימון ללימונדה הסתרנו את המכונה המייבש וארגז הכביסה בארונות שממשיכים לתוך החדר כמשטח עבודה ענק לעבודות היצירה. ועל הדרך הוספנו גם כיור קטן לשטיפת המכחולים לאחר פרץ יצירתיות בציור.

ובכך קשרנו בין החללים לחלל אחד גדול מואר ומזמין.

טיפלנו במקורות האור בחדר בכך שחד הוספנו חלונות בגג המשופע מעל החדר ומאידך ביטלנו את הפיר מעל אזור הכביסה כך שהוא פחות מודגש. הוספנו הרבה גופי תאורה ייעודיים: תאורה כללית, תאורה לאזור הכביסה והקיפול, תאורה מעל משטחי העבודה, ותאורת קריאה נעימה לאורחים שיתארחו על הספה הנפתחת.

ייצרנו הרבה מקומות אחסון ייעודיים ומופרדים לפונקציות השונות שהחדר אמור למלא: לחמרי הניקיון באזור הכביסה, למכונת התפירה, לכל חמרי היצירה הרבים והמגוונים, לשמיכות ומצעים עבור האורחים שיבואו להתארח, משחקים, ספרים. אפילו המגהץ וקרש הגיהוץ קיבלו מקום מיוחד ונוח.

עבודות הנגרות, הצבע, חיפוי הפנלים המחורצים וגופי התאורה, כל אלו סייעו לייצר תחושת אחידות וזרימה נעימה בחדר ולטשטש את הפרשי הגבהים, הקורות והעמודים הקיימים.

ו... חדר התחביבים מוכן לספוג את כל פרצי ההשראה והיצירתיות.

שולחן עבודה ארוך, ומגרת אחסון מחולקת


משטח עבודה ארוך ומואר, הרבה שטחי אחסון יעודיים

פלטת צבעים רגועה, ותאורה רכה מעל שולחן עבודה

וככה החדר נראה לפני

פשוט לא להאמין שכך הוא נראה בהתחלה!

עכשיו הרבה יותר נעים ליצור. הברווזון המכוער הפך לברבור.


51 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page